Over…

photoHallo!

Bloggen deed ik in het verleden op een weblog voor HR professionals. En af en toe met een gast posting op andere sites. Via dit blog beperk ik me niet enkel tot de wereld van Human Resource Management maar schrijf ik over wat me bezig houdt, wat ik lees, waar ik van geniet of waar ik me vragen over stel. Ook blog ik graag over onderwerpen waar ik me in verdiep, het helpt me om ze me beter ‘eigen’ te maken. Waarmee niet gezegd is dat ik over álles wat me bezig houdt schrijf :-).

Veel leesplezier. Reacties, opmerkingen etc. zijn van harte welkom!

Professioneel
Momenteel ben ik actief als ZZP’er. Ik ben actief als consultant / trainer op het terrein van social media, geef vorm aan een aantal executive coaching trajecten, ben sparringpartner voor enkele succesvolle ondernemers en help een organisatie bij de ontwikkeling van haar HR strategie- en beleid. Leuke dingen maar het is bij elkaar  nog geen fulltime job. Dus word ik graag benaderd voor opdrachten op zowel het terrein van HRM als Social Media.

Meer over mij via sociale netwerken
social-media-buttonsLinkedIn
Twitter
About.Me
Google+
Facebook
Pinterest
Foursquare


Mijn achtergrond

Afstuderen deed ik aan de toenmalige Hogeschool van Ede, opleiding Personeel, Arbeid & Organisatie. Daarna heb ik ruime ervaring opgedaan als HR Professional. Was ik hobbymatig altijd al gefacineerd door alles wat het internet te bieden had, vanaf het moment dat ik startte als zelfstandig ondernemer (2007) kwamen die werelden ook professioneel bij elkaar. Eerst doordat de online kanalen geweldige tooling bleken bij het invullen van vacatures van opdrachtgevers en voor het ‘branden’ van de bedrijfsnaam HR Professionals; zo is de gelijknamige groep op LinkedIn nog altijd een van de grotere groepen op dit sociale netwerk.

HRM en Social Media
In mijn werk voor USG People N.V. verschoof de focus nog meer. De impact van alle online tooling en -netwerken op deze organisatie was enorm; bedrijven zagen dat ze dankzij sociale netwerken ook zelf in staat waren om vacatures in te vullen en bespaarden vervolgens grote bedragen op hun uitgaven voor Werving en Selectie. USG People moest snel een antwoord vinden op deze ontwikkelingen en op de vraag ‘Wat is de nieuwe added value nu de bestaande business steeds meer commodity wordt?’ Dat vereiste kennis van die nieuwe netwerken en een van de eerste dingen die ik daarom oppakte was het schrijven van een Social Media Academy. Die bevatte, naast manuals voor het gebruik van de diverse sociale netwerken, ook een social media strategie, een social media policy voor medewerkers, een aanpak om vacatures te schrijven voor sociale media, een inleiding op het gebruik van Boolean Search om succesvol te kunnen zoeken naar kandidaten, etc.

Met deze Social Media Academy in de hand startte ik een serie workshops om medewerkers binnen de diverse werkmaatschappijen te leren hoe zij de sociale netwerken konden inzetten voor talent acquisitie, sales, branding van zichzelf (personal branding) en de organisatie (employer branding), het inwinnen van referenties, etc. Deze workshops werden ook direct onderdeel van de On Boarding van nieuwe medewerkers, onder het motto; ‘Zonder goed gebruik van tenminste LinkedIn kan je momenteel niet succesvol zijn in je werk als recruiter / intercedent.’


Geef een reactie

And what's more on my mind…